اخبار پزشكي و سلامت اخبار پزشكي و سلامت .

اخبار پزشكي و سلامت

۱۰راه حل براي غلبه برجوش

راه حل براي غلبه برجوش

درمان جوش

جوش صورت

آكنه يك بيماري است كه براي درمان آن بايد به پزشك مراجعه و داروهاي مناسب را مصرف كرد. درمان آكنه حداقل ۶ ماه طول مي‌كشد و تازه احتمال عود آن نيز وجود دارد. در حقيقت آكنه بيماري بسيار سمجي است و مثل كنه به پوست مي‌چسبد. اما در كنار دارو يك‌سري اقدامات و توصيه‌هاي بهداشتي ساده نيز وجود دارد كه با انجام آن مي‌توان آسانتر از بيماري كنه‌اي مثل آكنه راحت شد.

۱٫ دستكاري نكنيد. سعي كنيد جوش‌ها را دستكاري نكنيد و نخواهيد با فشار دست آنها را خالي كنيد.

۲٫ آرام باشيد. سعي كنيد خواب مرتب داشته باشيد. استراحت كافي داشته باشيد و حتي الامكان از فشارهاي روحي و عصبي بپرهيزيد.

۳٫ صورت خود را بشوييد. براي شستشو از صابون اسيدي (گوگردي) كه پزشك توصيه مي‌كند استفاده كنيد. ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنيد تا از كف پوشيده شود.

۴٫ پوست را ماساژ دهيد. هفته اي يك يا دو بار ماساژ با مواد اسيدي نظير سركه سيب در كاهش چربي پوست و بهبود جوشها موثر است.

۵٫ چربي نخوريد. از مصرف غذاهاي چرب، سس مايونز، خامه، شكلات، گردو، فندق، موز، تخم مرغ و نارگيل، خودداري كنيد.

۶٫ ميوه و سبزي بخوريد. سعي كنيد سبزي و ميوه بخصوص سبزي‌هاي حاوي ويتامينA مثل هويج، اسفناج، شاهي و گوجه‌فرنگي را زياد مصرف كنيد.

۷٫ داغ نشويد. گرما ميزان جوش‌هاي آكنه را بيشتر مي‌كند پس زياد در محيط‌هاي گرم نمانيد.

۸٫ ضد آفتاب بزنيد. در مورد آفتاب نظرات متفاوت است برخي معتقدند اشعه آفتاب تاثير خوبي در بهبود جوش‌هاي غرور جواني دارد و برخي معتقدند كه نور آفتاب پس از مدتي موجب تشديد آكنه مي‌شود. اما مطمئن باشيد از زدن ضد آفتاب ضرر نمي‌كنيد.

۹٫ ورزش كنيد. ورزش حتي جوش صورت را نيز خوب مي‌كند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جريان خون آن و رفع چربي مي‌شود كه نتيجه آن شادابي پوست و بهبود جوش‌هاست.

۱۰٫ نقاشي نكنيد! مصرف مواد آرايشي و كرم‌هاي چرب، آكنه را تشديد مي‌كند پس سعي كنيد صورت خود را كمتر نقاشي كنيد.


برچسب: ، بهداشت صورت، بيماري هاي پوستي، جذاب كردن پوست، دانستني هاي پزشكي، درمان آكنه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۴:۳۸ توسط:faezeh موضوع:

آيا پزشكي جديد طب سنتي را تاييد مي كند

طب سنتي

 

اگر كسي با نسخه اي از طب سنتي مداوا شد، تصور مي كند كه ديگران نيز با همان نسخه شفا مي يابند. حال آن كه امكان دارد داروي سنتي خاصي براي درد معده فرد الف مفيد باشد و براي فرد ب غير مفيد يا حتي مضرّ.
۱ – برخي درباره فوايد طب سنتي چنان سخن مي گويند كه گويا با اين روش مي توان همه بيماري ها را شفا داد و در مقابل، گروهي ديگر، آن را كاملاً منسوخ شده مي دانند و پزشكي جديد را نسخه نهايي همه بيماري ها مي دانند.
اين نگاه هاي افراطي به طب جديد و قديم، يا ناشي از ناآگاهي است يا تعصب.
واقعيت اين است كه طب سنتي در پيشگيري از بسياري از بيماري ها و نيز مداواي برخي از امراض، هنوز هم كه هنوز است، حرف هاي زيادي براي گفتن دارد ولي نمي تواند پاسخگوي همه نيازهاي پزشكي باشد.
پزشكي جديد نيز راه حل هاي متعددي براي درمان بيماري هاي بشر دارد كه بسياري از آنها از عهده طب سنتي بر نمي آيد. ضمن آن كه برخي از راه ها و نسخه هاي طب سنتي با پيشرفت هاي جديد تاييد شده و برخي نيز مردود شده اند.
بنابراين، هر دوي اين ها به عنوان بخشي از ميراث علمي بشر، مورد احترام و مراجعه هستند و نفي شان منطبق با واقع نگري نيست.
۲ – طب سنتي را “طب الصحه” نيز مي نامند؛ يعني طبي است كه بيش از آن كه بر درمان تأكيد كند، بر سلامتي و پيشگيري تأكيد مي كند و از جمله اصرار دارد كه طبيعت افراد بايد شناسايي شود و تغذيه بر اساس طبع و مزاح صورت گيرد.
۳ – در پاسخ به آن دسته افرادي كه طب سنتي را كاملا مردود مي دانند و حتي آن را مسخره مي كنند و مي گويند كه اين طب قادر به درمان بيماري ها نيست بايد گفت كه:
اولاً اگر اين طب نمي تواند بيماري ها را علاج كند، پس چگونه افرادي مانند ابوعلي سينا، به عنوان معروف ترين پزشكان دنيا شهرت جهاني يافته اند. آيا آنها در تمام سال هايي كه طبابت مي كردند، بيماران را شفا نمي دادند و به پزشكاني حاذق معروف مي شدند يا آن كه واقعاً عمليات طبي شان موثر بود و به خاطر همين اثرگذاري مفيد معروف و محبوب شده اند؟
اگر طب سنتي ايراني، قادر به معالجه بيماران نبود، چگونه از بين همه منابع علمي دنياي قديم، كتاب قانون ابوعلي سينا به مدت ۷۰۰ سال در مدارس و دانشكده هاي پزشكي اروپا تدريس مي شده است؟
ثانياً بسياري از ما شاهد هستيم كه افراد زيادي در همين دوران كنوني و اي بسا افرادي هم از اطرافيان خود ما دچار انواع بيماري ها بوده اند و با نسخه هاي طب سنتي مداوا شده اند؛ افرادي كه گاه به پزشكان زيادي هم مراجعه كرده و جواب مناسبي هم نگرفته بودند.
ثالثاً امروزه شاهديم كه در دنياي مدرن نيز به صحت برخي آموزه هاي طب قديم پي برده اند و پزشكي جديد نيز آن را تأييد كرده است. مگر در همين المپيك لندن نبود كه شاهد استفاده گسترده ورزشكاران آمريكايي و اروپايي از بادكش براي بهبود عملكرد بدن بوديم؟
البته در همه موارد طب سنتي پاسخگو نيست – كما اين كه درباره طب جديد نيز اين گونه است – و علت نيز اين است كه از يك سو، طب سنتي، محدويت هاي خود را دارد و از ديگر سو، تشخيص درست نيز بسيار مهم است.
۴ – يكي از آفت هاي طب سنتي كه بدان آسيب مي زند اين است كه اگر كسي با نسخه اي از طب سنتي مداوا شد، تصور مي كند كه ديگران نيز با همان نسخه شفا مي يابند. حال آن كه امكان دارد داروي سنتي خاصي براي درد معده فرد الف مفيد باشد و براي فرد ب غير مفيد يا حتي مضرّ.
طبيعي است كه فرد ب بعد از مصرف داروي سنتي و جواب نگرفتن از آن، كل طب سنتي را رد مي كند.
بنابراين، همان گونه كه در پزشكي جديد از خوددرماني منع مي كنند، در طب سنتي نيز اين گونه است و بهتر است به متخصصان طب سنتي مراجعه كرد.
۵ – از آنجا كه داروهاي طب سنتي، پايه گياهي دارند، گمان غالب اين است كه مي توان داروهاي گياهي را مي توان بي ضابطه و بي رويه مصرف كرد و از عوارضش مصون ماند حال آن كه اين گونه نيست و بايد هرگونه اقدامي در اين خصوص با مشورت متخصص مربوطه باشد.
۶ – در سال هاي اخير، اتفاق خوبي افتاده و آن، ادامه تحصيل پزشكان جديد در رشته طب سنتي است. اين اتفاق باعث شده است آموزه هاي طب سنتي در معرض يافته هاي جديد علمي قرار بگيرد و بروز شود، ضمن آن كه با پيوند طب قديم و جديد، افق ها و روش هاي جديدي پيدا شده است كه مي تواند به پويايي طب سنتي كمك كند. همچنين اين اتفاق باعث توليد انواع داروهاي گياهي در قالب صنعتي شده است كه هم به سلامتي جامعه كمك مي كند و هم به اشتغالزايي.


برچسب: ، اخبارسلامت، خبر پزشكي، داروهاي سنتي، درمان با داروهاي گياهي، طب سنتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۳:۱۳ توسط:faezeh موضوع:

همه چيز درمورد بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان

بهداشت دندان و دهان بسيار مهم است. به همين دليل مي خواهيم بصورت تخصصي در مورد بهداشت دندان و دهان صحبت كنيم. جهت سلامتي، بهداشت دندان و دهان را جدي بگيريد. در ايتدا شما را با مفهوم بهداشت آشنا مي كنيم. سپس در مورد پوسيدگي هاي دندان و علل و نقاطي كه پوسيدگي رخ مي دهد صحبت مي كنيم. و همچنين نقش تنفس دهاني در پوسيدگي و بهداشت دندان ها و بيماري هاي لثه بحث مي كنيم.

تعريف بهداشت :

بهداشت خوب يعني مراقبت كامل از دندان و دهان از طريق استفاده از مسواك و درست مسواك زدن و خمير دندان مناسب و همچنين نخ دندان و گاهي دهانشويه .
سه نقطه پوسيدگي دندان :
اگر پوسيدگي ها را ازنظر محل پوسيدگي بررسي كنيم مي توانيم عنوان كنيم كه پوسيدگي در سه نقطه به ترتيب زير ايجاد مي شود :

۱ – سطح جونده در آسياهاي بزرگ و كوچك كه روي اين سطوح جونده شيارهاي باريك ولي عميقي وجود دارد كه به علت عدم ورود موهاي مسواك به داخل آنها محيط مناسبي براي زندگي ميكروبها فراهم مي شود . لذا دندانها در اين نواحي خيلي زود دچار پوسيدگي و خرابي مي گردد كه اين امر در مورد اولين آسياي بزرگ كه در حدود شش سالگي مي رويد اهميت بيشتري دارد .

۲ – دومين محل لاي دندانها يا به عبارت ديگر اطراف ناحيه تماس بين دندانها مي باشد ، اين ناحيه نيز به علت آنكه به وسيله مسواك قابل تميز كردن نيست از نواحي مستعد پوسيدگي بشمار مي آيد كه معمولا از سنين ۲۰ سالگي به بعد در اين نواحي پوسيدگي ديده مي شود ، براي تميز كردن اين نواحي لازم ا ست از نخ دندان استفاده كنيم .

۳ – سومين محل ناحيه اتصال لثه با دندان است كه اين نواحي بيشتر در اثر مسواك زدن غلط بسيار حساس شده و گاهي حتي در اثر زيادي حساسيت مجبور به ترميم دندان در اين نواحي مي شويم . در مورد بهداشت و نحوه مسواك زدن و نوع مسواك و نخ دندان در قسمت پيشگيري بيشتر صحبت مي كنيم . اما آنچه كه بايد متذكر شويم استفاده از دهانشويه مي باشد بارها شنيده ايم كه بسياري از مردم به جاي مسواك زدن از آب نمك رقيق شده استفاده نموده آنرا غرغره مي نمايند .

استفاده از آب و نمك يا دهانشويه ها در كل مفيد ميباشند اما اگر اين كار مرتب ادامه يابد نه تنها مفيد نخواهد بود بلكه مضر هم مي باشد ، زيرا در دهان باكتريهاي مفيدي وجود دارد كه با اين كار باعث از بين بردن اين باكتريهاي مفيد مي شويم و در نتيجه دهان مواجه با بيماريهاي قارچي مي شود ويا زمينه رشد باكتريهاي مضر فراهم مي شود پس استفاده از دهانشويه ها بايد در موارد
خاص انجام گيرد يا اگر چنانچه عادت به استفاده از آب ونمك داريد هفته أي يك بار اين كار انجام شود .

تنفس دهاني :
مسئله أي كه شايد بسياري از خانواده ها به آن توجه نمي كنند ولي بسيار با اهميت است زيرا اگر شخصي دچار تنفس دهاني باشد و نتواند از بيني نفس بكشد سريعتر دچار پوسيدگي مي شود و علاوه بر آن مشكلات ارتودنسي شديدي نيز عارض مي شود .
به تمام خانواده ها توصيه مي شود كه حتما به وضعيت تنفس دهاني بچه ها توجه كنند اگر بچه هايشان نمي توانند براحتي از بيني نفس بكشند يا شبها خرو پف مي كنند ، اين مسئله را با يك متخصص گوش و حلق و بيني در ميان بگذارند زيرا بطوره ثانويه دچار پوسيدگي و از آن مهمتر مشكلات ارتودنسي مي شوند .
خشكي دهان : قبلا ذكر شد كه سومين محل پوسيدگي در ناحيه لثه أي مي باشد در حقيقت عامل اصلي پوسيدگي اين ناحيه خشكي دهان مي باشند . خشكي دهان ممكن است در اثر تنفس دهاني استفاده از داروهائيكه بطور ثانويه باعث خشكي دهان مي شوند .
مثل بعضي از داروهاي گوارشي يا قلبي يا عصبي ، يا كساني كه داراي بزاق كم مي باشند و يا افراد عصبي و پر استرس دهان خشكي دارند واين خشكي دهان يكي از عوامل اصلي پوسيدگي در ناحيه لثه أي مي باشد .

بيماريهاي لثه اي :

افرادي كه داراي لثه هاي بيماري مي باشند ( كه البته علت ايجاد بيماريهاي لثه أي خود بحث جداگانه أي دارد ) مستعد پوسيدگي مي باشد چون گاهي تحليل لثه و تحليل استخوان باعث مي شود ريشه دندان از زير لثه پيدا شود وچون ريشه دندان فاقد مينا مي باشد به همين دليل دچار پوسيدگي بيشتر مي شود و علاوه بر آن بيماري هاي لثه أي باعث تخريب استخوان و در نهايت منجر به از دست رفتن دندان مي شود .
داروها : همانطور كه ذكرشد بعضي از داروها باعث خشكي دهان مي شوند كه بطور ثانويه باعث خشكي و سپس پوسيدگي دهان مي شوند بعضي از داروها نيز باعث ايجاد بيماريهاي لثه أي مي شوند كه آن هم بطور ثانويه باعث پوسيدگي مي شوند .
بيماريها : بيماريها بطور مستقيم نقشي در ايجاد پوسيدگي ندارند اما بطور ثانويه در اثر استفاده از دارو يا بدون دارو مثلا در بيماري عصبي و… باعث مي شوند دندانها استعداد بيشتري نسبت به پوسيدگي داشته باشند .
عوامل جلوگيري كننده  از پوسيدگي :
گفتيم كه عامل اصلي پوسيدگي پلاك دنداني مي باشد پس در حقيقت بايد چند كار را انجام دهيم تا پوسيدگي دير ترعارض بيايد .
۱ – مقاوم سازي دندان
۲ – كاهش ايجاد زمينه مناسب براي پلاك دنداني
۳ – از بين بردن پلاك دنداني
۴ – معاينات مرتب و مكرر .

وظايف مهم دندانها:

نقش اساسي در جويدن و تغذيه
حفظ زيبايي چهره و لبخند ، تلفظ صحيح كلمات و كمك به سلامت روحي و رواني

عوامل ايجاد كننده پوسيدگي دندان

عدم رعايت بهداشت دندان و دهان و عدم استفاده از مسواك و نخ مناسب كه اين امر منجر به تشكيل لايه ميكروبي روي دندان ها مي شود ۲ الي ۵ دقيقه بعد از خوردن غذا اسيدهاي مخرب ناشي از فعاليت ميكروبها موجود در لايه ميكروبي توليد شده و به مدت ۲۰ دقيقه الي يك ساعت در دهان باقي مي ماند اسيد توليد شده ميناي دندان را تخريب مي كند و منجر به شروع پوسيدگي مي شود.
مصرف نامناسب و زياد مواد قندي و استفاده از مواد قندي چسبنده مانند شكلاتها ، تافي ها ، آدامسها و … به دليل اينكه مدت زمان بيشتري در دهان مي مانند مي توانند باعث بروز پوسيدگي دندان شوند.

عدم رعايت بهداشت دندان و دهان منجر به بروز پوسيدگي و خرابي در دندانها شده و باعث از دست دادن دندانها مي شود براي پيشگيري از پوسيدگي دندان رعايت نكات بهداشتي زير ضروري است.

نكات بهداشتي مراقبت از دندان ها

بعد از هر وعده غذايي مسواك بزنيد
حداقل روزي يكبار از نخ دندان استفاده كنيد.
در صورت استفاده از مواد قندي سعي كنيد اين مواد را  همراه با وعده هاي اصلي غذايي مصرف كنيد.
مصرف شير و لبنيات و مواد غذايي حاوي فلورايد مانند ماهي
استفاده از ميوه و سبزيجات تازه در بين وعده هاي غذايي مانند هويج ،كاهو و سيب
استفاده از دهان شويه سديم فلورايد يا ژل يا خمير دندان حاوي فلورايد
اگر چيزي روي سطح دندان را پوشانده است آن را پاك كنيد. اگر مشكلي در دندان يا دهان خود ملاحظه كرده ايد به دندانپزشك مراجعه كنيد.
اگر در دهان خود زخم، قرمزي، خونريزي از لثه، يا پايين كشيده شدن و يا دور شدن لثه از دندان، يا زخم عفوني و زخم ناشي از دندان مصنوعي ملاحظه كرده‏ايد به دندانپزشك مراجعه كنيد.
دندان و دهان خود را تميز نگه داريد و هر شش ماه يك بار به دندانپزشكي مراجعه كنيد.
سيگار نكشيد چون سيگار براي سلامت دندان و دهان بسيار مضر است .‏
در صورتي كه فرصت مسواك زدن بلافاصله پس صرف غذا نداريد حتما دهان خود را با آب بشوريد اين كار باعث رقيق شدن اسيد هاي تشكيل شده در دهان مي شود.
نكاتي درباره بهداشت دندان مصنوعي

دندان هاي مصنوعي نيز مانند دندان هاي طبيعي، نيازمند مسواك زدن و مراقبت هستند. اگر دندان مصنوعي تميز نشود، ممكن است باعث ايجاد عفونت هاي مختلف، مانند «برفك دهان» شود.
براي شستن آن دسته از دندان هاي مصنوعي كه مي توان آنها را ازدهان خارج كرد بايد به نكات زير توجه كرد:
دندان هاي مصنوعي را حداقل يك بار در روز  بايد از دهان خارج كرده و با مسواك نرم شسته شود
خمير دندان براي شستن دندان هاي مصنوعي مناسب نيست. براي شستن دندان هاي مصنوعي
بايد از مايع ظرفشويي استفاده كرده و  سپس آن را به خوبي با آب شست.
بعد از خارج كردن دندان مصنوعي از دهان، لثه ها و زبان را بايد با يك مسواك نرم شسته و سپس لثه ها را با انگشت ماساژ داد
به هنگام شب بايد دندان هاي مصنوعي را از دهان خارج كرده و در يك ظرف آب يا آب نمك تميز قرار داده شود اگر دندان هاي مصنوعي در هوا خشك شوند يا در آب خيلي داغ قرار داده شوند، خراب خواهند شد.

نكاتي در باره جرم دندان

يكسري از تغيير رنگها بر روي دندان وجود دارد كه در واقع جرم دندان نيستند بلكه پوسيدگي هائي هستند كه معمولا به صورت سياه رنگ بر روي دندان مشاهده ميشود و در حالت هاي پيشرفته به صورت حفره در مي آيند و در نهايت با پيشرفت پوسيدگي دندان درد شروع دندان شروع مي شود . يك راه تشخيص قطعي اين تغيير رنگها اين است كه در پوسيدگي ها بر روي دندان حفره ايجاد ميشود بر خلاف جرم كه معمولا بر روي دندان مي نشيند و حجم اضافي را اشغال ميكند در واقع جرمها رسوباتي هستند كه بر روي دندان مي نشيند كه اين جرم ها بخوبي با جرم گيري پاك ميشود و همين جرم ها هستند كه لثه را تخريب كرده و در نهايت باعث شل شدن دندانها ميشود بدون اينكه خود دندان مشكلي داشته باشد.كه در اين موارد  جهت جرم گيري بايد به دندان پزشك مراجه كرد.

نكته : به زنان زناني كه قصدبارداري دارند توصيه مي شود قبل از بارداري به دندان پزشك مراجعه نمايند تا در صورت داشتن مشكل دنداني برطرف شود و ضمن بارداري مشكلي نداشته باشند.

باور هاي غلط در بهداشت دندان و دهان
بعضي از خانم ها فكر مي كنند كه اگر دندان بكشند بچه شان مي افتد . به طوري كه بعضي از زنان كه به صورت نا خواسته حامله ميشوند بزرگتر ها به آنها توصيه مي كنند براي سقط جنين چند دندان خود را بكشند برخي هم فكر مي كنند كشيدن دندان و يا خدمات دندانپزشكي براي فرزندشان مضر ميباشد
حقيقيت : اين افكار اشتباه بوده خدمات دندان پزشكي بر سقط جنين تاثير نداشته و روي جنين هم تاثير ندارد.


برچسب: ، بيماريهاي لثه اي، خشكي دهان، علم دندانپزشكي، پاك كردن جرم دندان، پوسيدگي دندان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۲:۱۷ توسط:faezeh موضوع:

راه هاي لاغري

لاغرري

راه هاي لاغري

براي اضافه وزن و چاقي دلايل بسياري را مي‌توان برشمرد، از وراثت و پرخوري تا عدم تحرك كافي، استرس و اضطراب روزمره كه سهم قابل توجهي در ابتلا به اضافه وزن دارند. دليل اضافه وزن شما هر چه كه باشد فرقي نمي‌كند، بايد براي آن راه حل مناسب با شرايط زندگيتان را بيابيد. تعدادي از اين ترفندها را به شما يادآوري خواهيم كرد تا بتوانيد از فرصت‌هاي روزانه‌ي خود جهت كاهش وزن كمك بگيريد.

۱٫ ميزان دريافت كالري مصرفي خود را كاهش دهيد. نه به اين معني كه كمتر غذا ميل كنيد بلكه سعي كنيد از گروه‌هاي غذايي كم كالري براي وعده‌هاي نهار و شام خود استفاده كنيد. سبزيجات و ميوه ها داراي حجم بالا هستند كه معده را پر مي‌كنند، اما كالري كمي به بدن مي‌رسانند. قبل از غذا سالادهاي رژيمي را فراموش نكنيد.

۲٫ آب بنوشيد. روزانه سعي كنيد به ميزان ۸-۱۲ ليوان آب بنوشيد. بيشتر وزن بدن از آب تشكيل شده است، كمبود آن سرعت متابوليسم و مصرف كالري را كاهش مي‌دهد. پس حتما يك ساعت قبل از غذا و دو ساعت پس از آن آب بنوشيد كه باعث هضم بهتر غدا نيز خواهد شد.

(رازهاي زيبايي آب)

۳٫ اگر مسير منزل تا محل كارتان كوتاه است تصميم بگيريد از فردا براي رفتن به سركار از ماشين استفاده نكنيد. اگر هم كه اين مسير طولاني مي‌باشد خب مسافت كوتاهي از آن را براي يك پياده‌روي عالي صبحگاهي انتخاب كنيد.

۴٫ آيا دليل اضافه وزن شما علاقه‌ به خوردن غذاهاي چرب و پركالري فست فود است؟ ممكن است تصميم گيري براي كنار گذاشتن اين علاقه سخت باشد اما شما حتما مي‌توانيد ميزان آن را در طولاني مدت كاهش دهيد. مثلا با خود عهد ببنديد كه فقط يك بار در هفته فست فود مي‌خريد و بعد از آن براي يك بار در ماه تلاش كنيد تا اين عادت از سر شما بيرون برود.

۵٫ در بشقاب‌هاي كوچك و با قاشق و چنگال كوچك غذا بخوريد. اينطوري ميزان غذايي كه مي‌خوريد كاهش مي‌يابد. در ضمن سعي كنيد هر لقمه‌ غذايتان را ۳۰ تا ۴۰ بار بجويد.

۶٫ به ميزان كافي بخوابيد. تحقيقات بسياري نشان مي‌دهند كه بين اضافه وزن و خواب ناكافي و همچنين استرس رابطه وجود دارد. پس سعي كنيد  ۶-۸ ساعت خواب شبانه داشته باشيد.

خواب ناكافي بر زيبايي پوست و چهره نيز تاثير منفي مي‌گذارد.


برچسب: ، تاثير سبزيجات برسلامتي، خبرهاي پزشكي، رازهاي زيبايي، سلامتي، مواد غذايي مناسب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۰:۱۶ توسط:faezeh موضوع:

۷راه براي داشتن پوستي زيبا

پوستي زيبا

چند راه حل براي داشتن پوستي زيبا

از آنجايي كه پوست صورت يكي از قسمتهاي بدن است كه هميشه در معرض هواي گرم و سرد و يا نور آفتاب قرار دارد و بسيار لطيف و آسيب پذير مي باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نيز بسيار مهم است. براي آنكه به اين مهم دست پيدا كنيد و پوستي سالم و شاداب داشته باشيد نكاتي در زير آورده شده است كه انجام دادن آنها تا حد زيادي به سلامت پوست صورت شما كمك خواهد كرد.

۱٫ زمان خروج از منزل حتما از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد.
اين امكان وجود دارد كه در ميان روز صورت خود را شسته و دوباره كرم ضد آفتاب بماليد. در استفاده از كرم هاي ضدآفتاب توصيه مي شود از كرمي با SPF بيشتر از ۳۰ استفاده كنيد. استفاده از كرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نيست بلكه از آنجايي كه آفتاب در تمام فصول مي تابد بنابر اين استفاده از كرم آفتاب نيز مهم است.

۲٫ از نوع پوست خود آگاه باشيد
اگر پوست شما خيلي چرب است، از لوسيون هاي بدون چربي استفاده كنيد تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بيش از حد خشك است، از كرم هاي چرب استفاده كنيد.

۳٫ مواد غذايي شيرين كم مصرف كنيد
قند خون بالا باعث كاهش كلاژن پوست و افزايش چين وچروك آن مي گردد. افزايش قند خون همچنين باعث عفونت قارچي پوست مي شود و بثورات پوستي در زيرسينه ها، كشاله ران و حتي صورت نمايان مي شود.

۴٫ حتما سيگار نكشيد
سيگار باعث آسيب پوست مي شود و مي تواند پوست شما را ۱۰ سال يا بيشتر، پيرتر كند. سيگار راديكال هاي آزاد در سيگاري ها، به كلاژن و بافت هاي الاستيك پوست حمله مي كنند و پوست را نازك تر، ضعيف تر و بيشتر مستعد ابتلا به چين وچروك مي كند.

۵٫ صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشوييد
در طول روز، چربي، آلودگي هوا و گردوخاك روي پوست شما قرار مي گيرد. اگر آرايش كنيد، مواد آرايشي نيز به آلودگي هاي قبلي اضافه مي شود و در صورتي كه قبل از خواب صورت تان را نشوييد، هنگامي كه سرتان را روي بالش مي گذاريد، تمام اين آلودگي ها به سطح بالش تان مي مالد و منافذ پوست شما را مي بندد، در نتيجه پوست ديگر نمي تواند نفس بكشد و جوش و ساير مشكلات پوستي به سراغ صورت شما مي آيد. اگر خيلي خسته هستيد و نمي توانيد اين كار را انجام دهيد، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاك كنيد.

۶٫ در مصرف لوازم آرايشي و بهداشتي به تاريخ مصرف آن دقت كنيد
خانم ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي  دچار ناراحتي پوستي يا چشمي شدند، آنها را دور بيندازند. مواد آرايشي را نبايد بيشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامي كه يك ماده آرايشي براي اولين بار استفاده مي شود، روي جعبه يا قوطي آن، با خودكار يا ماژيك، بايد تاريخ آن روز نوشته شود.

۷٫ مراجعه به پزشك متخصص
حداقل سالي يكبار به متخصص پوست مراجعه كنيد. با مراجعه به پزشك متخصص پوست مي توانيد مشكلات پوستي خود را بهتر و سريع تر درمان كنيد.


برچسب: ، جديدترين خبر پزشكي وسلامتي، درمان جوش صورت، متخصص پوست، پاكسازي پوست، پوستي شاداب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۳۹:۱۹ توسط:faezeh موضوع: